Γιατί η πλειοψηφία των χρηστών μιας εφαρμογής ερωτικών γνωριμιών δεν ενδιαφέρεται για τον σκοπό με τον οποίο ξεκίνησε η εφαρμογή; Πως εξηγείται ότι σχεδόν τα 2/3 των χρηστών είναι σε σχέση και οι μισοί δεν θέλουν καν ραντεβού; Απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα προσπαθούν να δώσουν κάποιες σχετικές έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί.

Οι ερευνητές μίλησαν σε 1.400 χρήστες ηλικίας 18 έως 74 ετών για τα κίνητρά τους για τη χρήση της εφαρμογής γνωριμιών και ρώτησαν για τον αριθμό των matches και των ραντεβού που έχουν βγει. Ρώτησαν επίσης για τη ψυχολογία τους, την αυτοεκτίμηση και αν ένιωθαν μόνοι.

Οπως έχει προκύψει από σχετική έρευνα, οι εφαρμογές γνωριμιών όπως είναι το Tinder, έχουν μετεξελιχθεί πλέον σε πηγές ψυχαγωγίας και κοινωνικής σύνδεσης για πολλούς χρήστες και όχι ένα μέρος για να κανονίσουν ραντεβού ή να κάνουν νέες γνωριμίες.

Πολλοί επιλέγουν να παραμείνουν ενεργοί σε εφαρμογές γνωριμιών ακόμα κι αν δεν αναζητούν ραντεβού ή γνωριμίες για τους ίδιους λόγους που χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, διαπιστώνει η έρευνα.

Χαρακτηριστικό είναι πως σχεδόν τα δύο τρίτα των ανθρώπων που χρησιμοποιούν το Tinder είναι ήδη σε σχέση, με σχεδόν τους μισούς χρήστες να μην ενδιαφέρονται πραγματικά να βγουν ραντεβού. Για αυτούς τους χρήστες, οι πλατφόρμες έχουν γίνει πηγές ψυχαγωγίας και κοινωνικής σύνδεσης, ενώ τους παρέχουν την τόνωση της αυτοπεποίθησης που έρχεται με τη συλλογή likes και matches.

Ο συν-συγγραφέας της μελέτης Tζερμάνο Βέρα Κρουζ, επιστήμονας δεδομένων και καθηγητής ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο της Picardy Jules Verne στη Γαλλία, είπε ότι το φαινόμενο έχει ως αποτέλεσμα ένα «παιχνίδι εξαπάτησης». Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι όσοι θέλουν ειλικρινά να έχουν συνδέσεις στην πραγματική τους ζωή, έχουν μικρότερες πιθανότητες να το πετύχουν, επειδή οι χρήστες που έχουν τις ίδιες προθέσεις είναι λιγότεροι.

Σχετικά με το «παιχνίδι εξαπάτησης» o καθηγητής Βέρα Κρουζ επισήμανε: «Μερικοί άνθρωποι αισθάνονται εξαπατημένοι με τη χρήση εφαρμογών γνωριμιών, επειδή κάθε φορά που γίνονται μέλη μιας νέας πλατφόρμας, οι άνθρωποι πιστεύουν ότι μπορεί να βρουν πραγματικά κάποιον. Και μετά πηγαίνουν από πλατφόρμα σε πλατφόρμα, αλλά όταν βρίσκονται εκεί, δε νιώθουν ποτέ ικανοποιημένοι».

Οι ερευνητές οδηγήθηκαν στο συμπέρασμα ότι οι χρήστες του Tinder που είχαν τη λιγότερη ικανοποίηση από την εφαρμογή, είναι αυτοί που τη χρησιμοποιούν για να αντιμετωπίσουν αρνητικά συναισθήματα και άλλα ζητήματα, όπως η αποφυγή προσκόλλησης ή ψυχολογικά φαινόμενα όπως η παρορμητικότητα.

Οπως είχε δηλώσει στη Guardian ο υπεύθυνος μάρκετινγκ του Tinder, Τζάστιν Ματίν : «Ποτέ δεν είχαμε σκοπό να είναι μια πλατφόρμα ερωτικών ραντεβού. Είναι μια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, που διευκολύνει μια πρώτη γνωριμία μεταξύ δύο ανθρώπων».

Η εταιρεία αμφισβήτησε προηγούμενες μελέτες που εξέταζαν την οικογενειακή κατάσταση των χρηστών της, επικαλούμενη «εκατοντάδες ιστορίες επιτυχίας που στέλνονται με email κάθε εβδομάδα, λεγοντάς για έναν νέο αρραβώνα ή γάμο που προέκυψε μέσω των γνωριμιών του tinder.

Επιλέξτε Συμφωνώ αν είστε ενήλικοι, κατανοείτε και αποδέχεστε τους όρους και τις προϋποθέσεις, ή Διαφωνώ αν δεν είστε ενήλικοι ή δε συμφωνείτε ανεπιφύλακτα με τους όρους και τις προϋποθέσεις. Δείτε τους όρους και τις προυποθέσεις χρήσης της ιστοσελίδας εδώ